söndag 13 januari 2013

Någonstans bland alla skuggorna står Jesus | D. Jakobsson



2 kommentarer:

  1. ja detta tilltalar mig - jag som har en frireligiös baptistisk barndom - jag tillhör sen mycket lång tid tillbaka ej någon kyrka eller församling öht - men jag anser mig ej vara ateist - och att höra detta sjungas känns för mig som en tröst... - mer behövs ibland inte för att åtminsone jag - sort of - ska kunna känna mig åtminstone lite tröstad i all tröstlöshet och ensamhet...

    SvaraRadera
  2. att jag kom på detta you tube clip hänger ihop med att jag igår googlade på 'einar jakobsson on you tube' - det fanns inget på 'einar jakobsson on you tube' (alltså han med bloggen 'rapsodi') - i st kom - bl a - detta fram - efternamnet är ju jakobsson - precis som för en av mina favoritbloggare... (för övrigt så kom jag att tänka på att rektorn för lidköpings högre allm läroverk - där jag gick i 7 år i min ungdom hade namnet eric jakobsson...)('veeden' = verkst direktören -för värmlands trävaruexport ab i säffle - för vilken jag arbetade som sekreterare i ett drygt halvår första halvan av året 1965 hette - även han - jakobsson i efternamn - kjell i förnamn...) (om rektorn stavade - stavar - sitt efternamn med 'k' eller 'c' är jag inte hundra på - får se om jag någon gång hittar något betyg där hans namn finns underst - t ex mitt studentbetyg...)(ja nu lyckades jag ju få dät att framkomma - att jag faktiskt - år 1962 - tog studenten...)(jag = en dotter till en tändsticksarbetare = tändsticksfabriksarbetare - som arbetade som sådan i hela 50 år!)

    SvaraRadera