måndag 29 juli 2013

New documentary on Margaret Atwood



3 kommentarer:

  1. margaret atwood föddes den 18 november år 1939 - hon är alltså ganska så exakt 3 år äldre än 'moi' - när hon i år fyller 74 år då har jag redan dagen innan hunnit fylla år - men dock ej så mycket som hon fyller just den dan - den 18 november - först år 2016 - om jag kommer att - som en Nåd - ha chans att få leva så länge kommer jag att uppnå samma höga ålder som hon redan i november i år uppnår - men tre års åldersskillnad är ju ej så speciellt mycket - man kan nästan säga att vi - hon och jag - är gleichaltrig...

    SvaraRadera
  2. precis som det var detta med ålder som skulle vara det som är 'wesentlich' - det är ju den eventuella författarförmågan - det är ju just den det handlar om - om ngt sådant finnes eller ej... jag har aldrig i hela mitt snart 71-åriga liv kunnat bli något så fint som författare - ej heller något annat fint - så även om det rent födelsedagsmässigt finns liksom en 'likhet' - endast en ynka novemberdag skiljer mellan hennes och min födelsedag - dvs då man kan 'fira' födelsedag... - årtalet är dock ej exakt detsamma mellan henne och mej - som redan sagt - så skiljer det tre år som hon är äldre - men daniel barenboim och jag däremot är exakt lika gamla - vilket jag häromdan upptäckte...

    SvaraRadera
  3. inte exakt lika gamla - det skiljer två dagar mellan honom - daniel barenboim - och 'moi' - som han är äldre än 'moi' - eftersom han blev född redan den 15 november år 1942...

    SvaraRadera