söndag 6 april 2014

Klass och hederskultur i Anneli Jordahls nya bok - Malou Efter tio (TV4)



3 kommentarer:

  1. anneli jordahl blev född någon gång under året 1960... - modern hennes var visst endast 17 år då hon föddes... jag antar att hennes moder är ungefär gleichaltrig med mig - jag var ju 17 år större delen av år 1960 - ända fram till den 17 november det året...

    SvaraRadera
  2. stå på dej anneli med det du håller på med! - det är ej lätt att ha arbetarklass som bakgrund - jag kommer från arbetarklass så jag vet... anneli har ju trots sin bakgrund kommit sig upp och blivit något! - grattis!!!

    SvaraRadera
  3. jag var ej 17 år när jag blev gravid för första gången - jag var så mycket som 36 år! (min - drygt 10 år äldre - syster - däremot - som 'gick bort' - ' passed away' - den 29 mars 2014 - blev gravid första gången redan då hon inte ens hade fyllt 17...)(min mor såg till att min syster gifte sig med - den drygt 4 år äldre - mannen i fråga på den dag hon blev myndig - 18-årsdagen - den 30 juli år 1950 - och de har varit gifta hela livet fram tills i lördags för 9 dar sen - då min syster passed away... mannen lever noch - liksom de tre - alla i göteborg boende - vuxna barnen - en född den 31 maj år 1949 - en dotter - en född den 15 augusti år 1958 - oxå en dotter - och en född den 15 augusti år 1961 - en son...

    SvaraRadera