fredag 9 maj 2014

Janis Joplin - Me and Bobby McGee



3 kommentarer:

  1. chuck berry - som birger schlaug - i dag - skriver om på sin blogg - är ej min - sort of - 'cup of tea' - i - sort of - more prefer listening to this kind... - that is this kind of music...

    SvaraRadera
  2. hon - janis joplin - var mit mir gleichaltrig... - hon blev född den 19 januari år 1943 - då hade jag hunnit bli endast 2 månader och 2 dagar gammal - 'of age'... jag har ju - och har heller aldrig haft något sådant bruk - missbruk - som hon hade... - jag being en helnykterist och havande så varit i hela mitt liv... - men - never the less -eller 'trots det'! - kan jag väl tillåta mig att gilla hennes sätt att - sort of - uttrycka sej - musikaliskt - och känslomässigt... - eller? - varför inte? - why not?

    SvaraRadera
  3. she - janis joplin - passed away on october 4 of the year 1970... hon - thus - hade en livslängd av 27 år och 8 månader och 15 dagar... - jag kommer osökt att tänka på livslängden av min förstfödde son: 21 januari år 1979 - 30 november år 2006... min förstfödde sons levnadslängd blev 27 år och 10 månader och 9 dagar...

    SvaraRadera