fredag 14 november 2014

Povl Dissing & Benny Andersen - Svantes Lykkelige Dag (Live)



6 kommentarer:

  1. benny andersen - född den 7 november år 1929 - dansk författare - poet - kompositör - pianist... det är alltså han som spelar här... poul dissing - född den 27 januari år 1939 - dansk vissångare - trubadur... är alltså han som här sjunger...

    SvaraRadera
  2. trubaduren - povl dissing - är nästan 5 år äldre än 'moi'... benny andersen - pianisten och tillika författaren - poeten och kompositören - är 13 år äldre än 'moi'...

    SvaraRadera
  3. berichtigung: det var årtalet 1938 - den 27 januari - som han - trubaduren povl dissing blev född... - ej - som jag - fehlerhaft - skrev i kommentaren här innan - 'år1939'...

    SvaraRadera
  4. om jag hade varit skåning - en skånska - så kanske jag hade tilltalats av detta språk - det danska spåket ... så som det är nu - så tilltalas jag ej av det danska språket - och ej heller - in det tat - så speciellt mycket av det skånska språket...

    SvaraRadera
  5. dock läser jag varje dag skåningen thomas nydahls blogg - och jag tilltalas av hans språk - språket är ju svenska - och hur han uttalar sitt speciella svenska språk - det skånska uttalet - det behöver jag ju - gott sei dank - ej höra...

    SvaraRadera