fredag 27 februari 2015

Under Ytan



5 kommentarer:

  1. ÄR vi alla SMÅ? - JA: vi är alla SMÅ! - und zwar 'under ytan'... - är det något som vi alla - sort of - har gemensamt? - detta att vara liiten? - alltså något som skulle kunna - unter umständen - uppfattas - tolkas - som något vi alla har gemensamt...? - 'wir sind alle gleichwertige wesen - und das universum besteht aus unseren gegenseitigen beziehungen'... (den meningen - bl a - har jag skrivit upp en gång på ett papper - und zwar under den tid av ca ett och ett halvt år - 13 maj år 1985 - början av november år 1986 - jag var arbetslös - och på eget initiviativ - av ett innerligt eget behov - ägnade mig åt fördjupande studier - und zwar filosofiska sådana...(jag var då ej inskriven vid filosofiska inst vid gu... - det blev jag hösten år 2007...)

    SvaraRadera
  2. 'faaar from it!' - så skrev jag en gång - för inte så speciellt länge sen - blog wise - kommentarsmässigt - på egen blogg - som svar på min egen fråga: har jag gjort akademisk karriär?'...

    SvaraRadera
  3. det enda jag lyckats med universitetsmässigt var att samla ihop ett visst antal poäng i tyska - och jag fick - in der tat - av dieter krohn betyget vg på översättningsprovet - på c-nivån! - i tyska - jag tror det var i januari år 1986 - otrooligt! - jag som inte ens hade klarat av b-nivån... - är jag en 'renässans-männischa? - eller vad är jag - ejänntligen - för sorts typ? - ann heberlein har en gång yttrat sig om sin senaste - att han är en 'renässansmännischa' - alltså någon som ej har gjort akademisk karriär... men änndock... somhehow... ... - man jöör så gott man kann - med de förutsättningar man begåvats med...

    SvaraRadera
  4. bescheiden zu sein... kommer ihåg att peter handke i en intervju nämnt detta att vara bescheiden...

    SvaraRadera
  5. man kan FRÅÅGA sej: är jag månne en drygt 72-årig gammal kärring? ... - när jag liksom väljer ett såådant you tube clipp som detta... att jag faktiskt - somehow - gillar det... ?! - man kan sich - inzwischen - manchmal - etliches fraagen...

    SvaraRadera