fredag 13 mars 2015

Louis Armstrong - Berlin 1965

3 kommentarer:

  1. jag var alltså ej i berlin det året - år 1965 - det året - från tidig vår till september - arbetade jag som sekr hos värmlands trävaruexport ab - i säffle - och bodde stenhusallén 2b... sen - från september 1965 - arbetade jag i lidköping - som tysk korrespondent - hos lidköpings mekaniska verkastads ab - tills jag sommaren år 1973 sade upp mig där - och flyttade till göteborg - wo ich immer noch lebe...

    SvaraRadera
  2. by the way: ej heller något annat år har jag varit i berlin... jag var jedoch i hamburg våren år 1985... - sedan dess har jag ej varit i tyskland - och ej heller någonstans f ö utomlands... inom sverige gjorde jag - tillsammans med min äldste son - per tåg en resa hin und zurück kalmar - det var midsommarhelgen år 2002... jag är - det har jag förstått - en tämligen oberest perschoon... men under hela 16 år - från november år 1986 till november år 2002 blev jag - sort of - såsom spårvagnsförare - berest på spårena i göteborgs kommun... när var jag senast i lidköping? - det var väl antingen år 1988 - eller 1989? - då min yngste son - som nyss fått körkort - skjutsade mig och min äldste son - hans storebror - till min syster och svåger i lidköping på en snabbvisit där...

    SvaraRadera
  3. helt uppåt väggarna! - eftersom min yngste son (jag har fött två stycken) blev född sommaren år 1980: året då han - med sitt färska körkort - skjutsade mej och storebrodern till lidköping måste ha varit år 1998 (eller eventuellt år 1999?)...

    SvaraRadera