tisdag 17 mars 2015

Värsta Språket!

6 kommentarer:

  1. eftersom han - fredrik lindström - ej är född och uppvuxen i lidköping - som - by the way - jag är - så talar han ej på exakt samma vis som 'moi'... det är visst eskilstuna som liksom har format honom språkmässigt...

    SvaraRadera
  2. svenskan - den talade svenskan - kan vara lite oolika berooende vaar någonstans i detta ooerhört aavlånga land man liksom haft sin uppväxt...

    SvaraRadera
  3. 'berooende på vaar' i st f 'berooende vaar'...

    SvaraRadera
  4. vad har han - fredrik lindström - gemensamt med thomas nydahl och min - gott sei dank - ännu sig i livet befinnandes son hampus kihlström? - jo alla dessa tre har födelsedag den 27 juni... thomas nydahl blev född den 27 juni år 1952 - och fredrik lindström blev född den 27 juni år 1963 och min - gott sei dank - sig ännu i livet befinnandes son den 27 juni år 1980...

    SvaraRadera
  5. det slår mig plötsligt att just då han fredrik lindström blev född så bodde jag i uppsala - östra ågatan 11 - c/o lindgren - och jag arbetade som vik sekr på musikavd på sr - d.h. stockholm - och jag pendlade varje dag fram och tillbaka mellan uppsala och stockholm - und zwar per tåg...

    SvaraRadera
  6. eftersom birger schlaugs fru är född - den 9 maj år 1962 - i eskilstuna och haft sin uppväxt där - så kan tänkas att hon har ett liknande sätt att tala som fredrik lindström... dessa två är ju dessutom gleichaltrig könnte man fast sagen... det skiljer endast lite drygt 1 år mellan dessa två...- som alltså fru birger schlaug är äldre än fredrik lindström...

    SvaraRadera