torsdag 28 maj 2015

Mando Diao Live @ DEL Winter Game 2015 Düsseldorf

2 kommentarer:

  1. en gång i tiden har jag - as a matter of fact - såsom 29-åring - varit i düsseldorf - det var för exakt 43 år sen... (nu är jag ej mindre än 72 och ett halvt år plus 11 dagar!) i düsseldorf fanns - finns immer noch? - lidköping werkzeugmaschinen gmbh. - ett dotterbolag till lidköpings mekaniska verkstads aktiebolag - i sin tur ett dotterbolag till svenska kullagerfabriken aktiebolag - i göteborg ... - men jag är - as a matter of fat - en oerhört oberest männischa... men iaf en gång i tiden - våren/försommaren år 1972 - var jag i düsseldorf - jag tror två dagar - och en övernattning - det var i anslutning till att jag varit i frankfurt - oberursel - och besökt en familj - namens ehrlich - som jag hade svarat på en au pair annons för... det året - år 1972 - var jag oxå med min arbetskamrat ingrid - håkans jonsons mor - i stockholm.... und zwar i juli på vår semester... sen dess har jag ej varit i stockholm... - i tyskland har jag dock varit - und zwar i hamburg - med tyska inst vid gu - det var april-maj år 1985... varefter jag vid hemkomsten fick sparken från ab pegol - und zwar den 13 maj år 1985...

    SvaraRadera
  2. det var alltså enbart! pga düsseldorf! jag förde över detta... - denna musik uppskattas ej av mig! - sonst uppskattar jag mando diao - när dom t ex sjunger och spelar fröding...

    SvaraRadera