tisdag 16 juni 2015

Videgårds Sischuankök - så lagar du lyxig kinamat - Nyhetsmorgon (TV4)



1 kommentar:

  1. 'c/o videgård' var den adress jag hade ht 1962 när jag gick första terminen på 'akademiska sekreterarutbildningen' i uppsala... långvägen 12d i sunnersta... till och från sunnersta åkte jag alltså buss... videgård - var det bengt han hette i förnamn? - kommer ej ihåg exakt... - jag kommer iaf ihåg att han var utbildad agronom och hans hustru som just då ej bodde i villan var engagerad i järna - alltså rudolf steiner ideologien - waldorff - själv var han även väldigt noga med matlagning - att allt skulle vara så hälsosamt som möjligt... - förutom jag så hyrde även två andra personer var sitt rum i villan långvägen 12d i sunnersta... - han hade en hund - han videgård - som jag gick ut och promenerade med ibland... det var alltså blott några månader jag bodde där - på vårterminen 1963 bodde jag inne i uppsala - inackorderad hos en fru lindgren - min adress var då c/o lindgren - östra ågatan 11 - uppsala... inte så speciellt långt till min skola - uppsala handelsgymnasium - och ej heller så speciellt långt till västgöta nation - där jag var inskriven - jag var inskriven vid uppsala universitet och läste tyska på halvtid samtidigt som jag på halvtid gick på handelsgymnasiet... mitt största intresse under min utbildning till sekreterare var faktiskt att bli så snabb som möjligt i stenografi - min lärare - riksdagsstenograf stig ekerman - var en mycket sympatisk - och som jag uppfattade det - en oerhört bildad man...

    SvaraRadera