söndag 29 oktober 2017

Spårvagnschaufför står på sig.



4 kommentarer:

  1. ich möchte gern behaupten - sort of - hävvda - att den riktiga - adekvaata - benämmningen på arbetet - yrket - i fråga är: spårvagnsförare... - jag haavande en gång i tiden - und zwar i november/december år 1986 - havande genomgått en 7 veckors betald spårvagnsförarutbildning - och sedan - i drygt 17 år - havande haft anställning vid GS som spårvagnsförare - varav hela 16 år som 'full time' arbetande spårvagnsförare... (det sjuttonde året var jag sjukskriven...)(vid 61 års ålder blev jag pensionär...)

    SvaraRadera
  2. jag känner igen spårvagnsföraren i fråga... han hörde till (och kanske fortfarande hör till?) majorna - jag hörde till stampen... - det var - och är väl - immer noch - två distrikt - och två vagnhallar - för spårvagnsförarna - jag hörde till stampen - och vagnhallen norra gårda - rantorget...

    SvaraRadera
  3. att jag har valt att kommentera på detta viset och ej har valt att kommentera det dåliga uppförandet av passageraren... ja hur kan det komma sig?

    SvaraRadera
  4. att det ingår en massa i arbetet som spårvagnsförare - ja det fick jag erfara under mina 16 år... jag tycker därför ej att det här är speciellt anmärkningsvärt - sett ur min erfarenhet... man fick - och får väl kanske fortfarande - erfara att det finns alla sorter of 'human beings'...

    SvaraRadera