fredag 28 september 2018

Pär Lagerkvists skrivarstuga på Tjörn

1 kommentar:

  1. björn sandmark - han som är chef över göteborgs stadsteater - ska visst någon gång under årets bokmässa i gbg tala om pär lagerkvist ...- detta har jag snappat upp någonstans...- själv har jag ej varit på bokmässan i fråga sen år 2002 - det var det året då noam chomsky - inbjuden av 'ordfront' - var på besök... innan dess har jag bloss (- tyskt ord som är lika med det svenska ordet blott) - en gång varit på mässan i fråga - det var det första? - eller ev det andra? - året då mässan - dvs bokmässan i gbg - existerade... jag är - thus - knappast någon flitig besökare på stället i fråga... geografiskt är dock stället ej speciellt avlägset - nästan på gång-avstånd... - aber - also - jedoch - trotzdem... - jag går numera endast ut från mitt hem - en lgh om 58,4 kvm - om jag har behov av att inköpa nödvändiga livsmedel... - den 5 oktober - alltså på fredag i nästa vecka - v40 - år 2018 - har jag i hela 35 år varit hyresgäst i denna lägenhet - med underbara träd strax utanför både alla tre rummen liksom även köket... varför skulle jag vilja flytta härifrån?

    SvaraRadera