fredag 22 mars 2019

Peter Handke - mein Beginn als Schriftsteller



1 kommentar:

  1. när lilla 'moi' redan hunnit tillryggalägga en levnadslängd av ej mindre än 19 dagar - då först blev peter handke geboren! - es besteht also zwischen ihm und mir ein altersunterschied von nicht weniger als 19 tagen... jag har i min ägo boken - das taschenbuch - 'wunschloses unglueck' - köpt av mig för kronor 28:- = studentpris - hos esselte bokhandel i gbg - det var antagligen då vid den tiden då jag - fr o m ht 1983 - var inskriven vid tyska inst vid gu - jag läste tyska på halvtid - und zwar abends... - tyska har alltsedan jag gick sekr utb vid uppsala handelsgymnasium och lärde mig tysk handelskorrespondens - ht 1962/vt 1963 - varit mitt yrkesverksamma språk på olika kontor i etwa 20 år - det var alltså den första halvan av mitt yrkesverksamma liv... den andra halvan av mitt yrkesverksamma liv var jag spårvagnsförare hos gs - dvs göteborgs spårvägar ab... fr o m år 2004 är jag pensionär...

    SvaraRadera