lördag 23 mars 2019

Sharon Olds reading two poems at the Dodge Poetry Festival 9/26/08

2 kommentarer:

  1. this poet - sharon olds - is - in fact - as much as 2 days younger than 'lilla moi'! när jag hunnit bli 2 dagar gammal - då först blev hon - poeten sharon olds - född... aber man kann wohl fast behaupten - dass hier eine art von gleichaltrigkeit vorhanden sei (oder 'ist'!)... jag känner känner eine art von 'affinity' med denna human being - kanske även en slags poetisk släktskap... jedoch är ju lilla 'moi' ej någon poet - och ej heller något annat fint - men eine art von gleichaltrigkeit ist vorhanden - och - även - som jag rent intuitivt kan känna - en slags poetisk 'släktskap' - although jag alltå aldrig i mitt gleichaltriga liv blivit något - vare sig poet eller något annat fint! ...

    SvaraRadera
  2. 'känner' blev tydligen - aus versehen - zweimal geschrieben!

    SvaraRadera