lördag 18 januari 2020

What does it feel like to be old and alone?



2 kommentarer:

  1. 'dödens väntrum' är 'dödens väntrum' - eigentlich nichts anders... olika ålders-skeden är - helt enkelt - olika... (själv är jag 77! - och känner det som att jag befinner mej i 'dödens väntrum'... - verklighet är verklighet - ska man - när man är 77 år - försöka inbilla sej att vara 17 år?! - eller 27 år!? - eller 37 år!? - eller 47 år!? - eller 57 år?! - eller 67 år?! - nej: jag inbillar mig ej sådana 'saker' - men - egentligen - har jag ju - i mitt minne - alla dessa åldrar - fortfarande - i mej - somehow... - kan kanske kännas lite berikande - att ha så många åldrar ännu - iaf i minnet... gerotranscendens finns visst något som heter - något sådant kan ej yngre personer ha möjlighet att uppleva.. det kan alltså ha en viss fördel att ha levt ett visst antal år - och kanske - därmed - ha haft chans att genom erfarenheter ha lärt sig ett och annat...

    SvaraRadera
  2. dock: tack vare detta som min son ordnat åt mej - you tube och bloggar - så känner jag det som om jag varje dag - somehow - berikar mig... trots att jag är 'alone'...

    SvaraRadera