lördag 15 maj 2021

Queen - Don't Stop Me Now (Official Video)

3 kommentarer:

  1. freddie mercury: 5/9 1946 - 24/11 1991... - han - thus - blev 19 dagar plus 2 månader plus - dessutom - hela 45 år!

    SvaraRadera
  2. ich stelle fest: han - freddie mercury - är in der tat des selben jahrgangs wie två av mina fååtaliga 'fb vänner' - und zwar: bengt christer sture johansson - född - i skåne - i trelleborgs kommun - 17/3 1946 - och 'kent' (egentligen: ove göran) norman - född 12/4 1946... själv är jag av en annan jahrgang - nämligen år 1942... - född blev jag den 17/11 just det året... (freddie mercury blev född i tanzania... - bengt christer sture johansson blev född i skåne - nämligen i trelleborgs kommun... maria normans far - 'kent' - egentligen 'ove göran' - blev född i sandslån - någonstans uppe i norrland... - själv blev jag född vid vänerns södra strand - i lidköping - dåvarande skaraborgs län - i västergötland... (jag blev 'jötteborrjare år 1973...) (jag blev 'studiegångare' redan - sommaren 1973 - nyinflyttad till göteborg - och ca ett år framåt - sedan bodde jag ca 2 år i norra tynnered - dvs västra frölunda - och sedn ca 7 år på donsö - dvs i göteborgs södra skärgård - innan jag i oktober år 1983 - åter igen blev 'studiegångare' - som jag - in fact - immer noch är... - but for how long noch? (den s k 'framtiden' är - in fact - på mer än ett sätt tämligen ooo-sääker... - man får 'ta en dag i sänder'...

    SvaraRadera