tisdag 26 oktober 2021

My Sweet Lord - George Harrison (High Quality!)

3 kommentarer:

  1. 'all things must pass!' - the year was then: 1970! - då - dät ååret var jag - alltsedan sommaren år 1965 - tysk korrespondent vid lidköpings mekaniska verkstads ab i lidköping - lidköping! - vid vänern! - min födelse- och uppväxtstad! - där gick jag i hela 13 år i skola - 6 år i folkskolan och sedan 4 år i realen och sedan 3 år på gymnasiet - och tog studenten den 12 maj år 1962! - min far axel herman johansson - 1897-02-28 - 1972-08-21) arbetade i hela 50 år! på tändsticksfabriken i lidköping! - so was! - efter studenten gick jag tre terminer på handelsgymnasiet i uppsala - eine art sekreterare utbildning... sommaren år 1973 flyttade jag till göteborg - där jag immer noch bor!

    SvaraRadera
  2. george harrison var 8 dagar plus dessutom 3 månader yngre än lilla 'moi' - eftersom han blev född så sent som den 25 februari år 1943...

    SvaraRadera
  3. george harrison passed away on november 29 of the year 2001... (as it seems: not yet - today october 26 of the year 2021 - have lilla 'moi' - 'i' - dvs på engelska 'I' - passed away... (Gott sei Dank!) ...

    SvaraRadera