fredag 17 februari 2023

Tvivlaren

5 kommentarer:

  1. björn afzelius blev 20 dagar plus - dessutom - hela 52 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. själv har jag - just idag - hunnit bli 3 månader plus - dessutom - hela 80 år!

      Radera
    2. björn afzelius: 1947-01-27 - 1990-02-16...

      Radera
  2. by the way: what is - eigentlich - 'Power'? - is 'Knowledge' some sort of 'Power'? - hur att tolka ordet 'ödmjukhet'? - kan 'ödmjukhet' någonsin bli tolkat som det som kallas 'Makt'? - dvs det som på engelska språket kallas 'Power'!? - who am i to know? - why not to have 'ödmjukhet' som some sort of a 'goal' in life... - kan någonsin 'ödmjukhet' 'tävla' med det som är - tolkas - som 'Makt'? -

    SvaraRadera
  3. jag vill gärna vara ett frågetecken... - 'jag är ett frågetecken - ett ödmjukt frågetecken - och det skäms jag ej för'... - jag är ej medlem i någon som helst församling eller kyrka - ej ens i 'statskyrkan' - det som numera kallas 'svenska kyrkan' - dock anser jag mig ej vara det som kallas 'ateist' - snarare some sort of 'sökare' - or how to put it... - jag anser mig vara - vill vara - 'a free spirit' - in fact - mina föräldrar var frikyrkliga... att - i möjligaste mån - tänka självständigt - utan yttre påverkan... - why not?

    SvaraRadera