tisdag 6 augusti 2013

Noch bist du da - Rose Ausländer



4 kommentarer:

  1. noch da zu sein... ja är det inte ett under: detta att 'noch da zu sein'... jag uppfattar varje dag som ett under - jag menar det är ett under - en nåd - att få vara noch am leben - noch existera...- men för hur länge noch - ingen vet - jag vet ej - ingen annan heller - det beror på om mitt hjärta orkar hålla på att pumpa blod... enl artbets-ekg jag fick chans att göra för ett år sen så verkade det inte vara några större problem därvidlag - enl läkaren så har jag en 'normal prestationsförmåga' - men jag vet ju att med min vikt - ca 114 kilo - så är ju liksom allt inte riktigt optimalt som det kanske skulle kunna ha varit utan en sådan övervikt...

    SvaraRadera
  2. noch da zu sein - jag uppfattar varje dag jag noch existieren darf som en nåd - visserligen - enl arbets ekg jag fick chans att göra för ett år sen - så har jag - enligt min läkare - 'en normal prestationsförmåga'- men med min vikt - ca 114 kilo - så är jag ju medveten om att mitt hälsotillstånd skulle kunna ha varit bättre utan en sådan övervikt...

    SvaraRadera
  3. den kommentar jag skrev 09:18 försvann ... - jag trodde därför att jag var tvungen att - sort of - skriva om min kommentar... men när jag tryckte på 'publicera' för min nya kommentar visade det sig att plötsligt min kommentar jag skrev några minuter tidigare - faktiskt - as a matter of fact - blev publicerad... nu får båda dessa kommentarer - förutom denna jag just nu skriver - stå - who cares?

    SvaraRadera