måndag 3 mars 2014

Den dramatiska asylen - Del 43



3 kommentarer:

  1. han som har varit hos mia på grötö - han kan nog komma långt - bara en sånn sak! - att - som inbjuden gäst - ha varit och hälsat på hos mia på grötö! - det säjjer väl allt - liksom - vilka möjligheter som - sort of - automatiskt - kan öppna sej! - mia på grötö är att räkna med! - namnet på personen i fråga kommer jag augenblicklich ej ihåg! - (jag menar alltså ej örjan ramberg... härstammar han från rambergsvallen?)(jag vet att den kände jötteborjaren som var från hisingen och vars namn jag ej heller augenblicklich kommer ihåg - uut-talade rambergsvallen 'Rammmbärjsvallen' - och under alla de 16 år jag körde spårvagn och ropade ut hållplatserna i högtalarna i den vagn - de vagnar - jag körde så sa jag jämt rammmbärjsvallen - alltså ej som jag hört många andra uut-tala 'raaambergsvallen... jag fick för mig att han vars namn jag ej just nu kommer på visste rätt uttal eftersom han var liksom född o uppvuxen i trakten i fråga...

    SvaraRadera
  2. personen i fråga: kent andersson...(som använde sej av uut-talet: 'rammmbärrjsvallen'...

    SvaraRadera
  3. kent andersson blev född den 2 december år 1933 och han passed away on november 3 of the year 2005...

    SvaraRadera