tisdag 10 februari 2015

PROCOL HARUM - A WHITER SHADE OF PALE (Complete Stereo Version)

3 kommentarer:

  1. någon gång i år så har hela 48 år hunnit förrinna sen dettas blev sjunget och spelat och spelat in... dåå - dät ååret - var jag endast... hur många år? - ja större delen av året - fram till den 17 november 1967 - så var jag - blott och bart - 24 år! ... nu - as a vergleich - är jag så mycket som drygt 72 år! - ein gewisser altersunterschied... - men när jag - nu - lyssnar till/på detta - så kommer den schännslan - sort of - tillbaka till mej - från den tid - år 1967 - då jag - såsom 24-åring - jillade - och järna lyssnade till/på - this sort of mjooosick... - och jag schänner mej - alltså - somit - und zwar tack vare denna musik - ej ett dugg gammal!

    SvaraRadera
  2. på 'marianne johansson f.d. bloggnamn keinerlei' finns en bättre variant...

    SvaraRadera