tisdag 5 maj 2015

Careerbook Entrepreneur Sven Hagströmer



7 kommentarer:

  1. har i dag kollat på DN.se och fört över det jag såg/läste där till google+ - det denne sven hagströmer sagt tyckte jag nämligen var bra... det gick ej att föra över till min blogg men däremot till google+ - blev lite nyfiken på personen sven hagströmer och kunde konstatera att han är etwa mit mir gleichaltrig - endast 1 år skiljer honom och mej åt - som han alltså är yngre - eftersom han blev född den 30 november år 1943 - och jag alltså redan år 1942 - den 17 november...

    SvaraRadera
  2. det jag förde över var från 'Dagens Industri' - det hänvisades till 'Dagens Industri' i 'Dagens Nyheter' - och det var alltså den beträffande artikeln i 'Dagens Industri' som jag lyckades föra över till 'Google+' - det som sven hagströmer där säjjer tycker jag verkar vettigt...

    SvaraRadera
  3. om man går in på 'anne rambergs blogg' och hennes 'inlägg' där betitlat "etik - vinstintresse och falska förhoppningar" av den 6 mars år 2015 - så kan man se vilken kommentar jag gjorde där den 8 mars år 2015 klockan 09:29 post meridiem... : "det mod som anne ramberg visar är respekt värt..." - om man klickar på mitt namn där 'marianne johansson' sa... så kan man komma in på Google+ - dit jag fört över sådant jag tyckt haft visst värde - och sådant som jag ej kunnat föra över till egen blogg - som alltså var fallet i såväl fallet 'anne rambergs blogg' liksom fallet Dagens Nyheter och Dagens Industri... - jag blir alltid glad när någon har mod att säga ett och annat... alltså sådant som kanske inte any one har mod till...

    SvaraRadera
  4. på min 'parallella blogg 'marianne johansson f.d. bloggnamn keinerlei' skrev jag nyss ett inlägg betitlat 'ett övertramp' - under vilken rubrik jag skrev kommentaren: "ett övertramp mot de parlamentariska spelreglerna" - och ytterligare några ord av vilka torde framgå att jag är av samma uppfattning som denne finansnestor sven hagströmer vad gäller 'Decemberöverenskommelsen'...

    SvaraRadera
  5. han förutsätter alltså ej att det kan - unter umständen - manchmal - vara en gammal 72-årig schärring - utan någon som helst akademisk examen - som valt att taga del av detta som han säger...

    SvaraRadera
  6. visserligen är det ju knappast på något sätt aktuellt för mig att försöka som en sorts framtid ägna mig åt entreprenörsaktivitet... men just att han uttryckt det som han har uttryckt vad gäller 'decembereröverenskommelsen' - nämlich: 'att den är ett övertramp nit de demokratiska spelreglerna' - det fann jag så bra sagt -
    så jag blev mer intresserad av denne person - och hittade då detta på you tube...

    SvaraRadera
  7. 'mot' i st f 'nit'... alltså: 'övertramp mot de demokratiska spelreglerna'...

    SvaraRadera