lördag 2 maj 2015

Galleri Magnus Karlsson - Richard Johansson - 51st State



5 kommentarer:

  1. att denna/denne 'konstnär' har samma efternamn som lilla 'moi' - d.h. 'johansson' - betyder ej att jag - på något som helst sätt - känner mig besläktad med denne - faktiskt känner jag avsmak för det han producerar... dessutom hans dialekt är ej heller - sort of - min dialekt... varför har jag då detta med på min blogg? - kann man sich fragen... men all konst är - somehow - på ett eller annat sätt - intressant ... men som sagt - detta som här visas - av denne 'konstnär ' - tilltalar - as a matter of fact - inte lilla 'moi' - så var det sagt - uppriktigt och - kanske - oförschämmt... who am i to know ... ett spontant ut-tryck för min känsla - det är så man torde kunna tolka det som jag just 'här och nu' ut-tryckt... skulle jag - lilla 'moi' - på ngt sätt försöka uttrycka mig 'konstnärligt' - så inte voore det på detta - jag menar nu hans - sätt...

    SvaraRadera
  2. men jag ut-trycker mig ju - somehow - 'språkligt' - på mitt speciella - egensinniga - sätt - utan jegliche hänsynstagande till vad andra kan tänkas tycka... på EEEGEN blogg that is...

    SvaraRadera
  3. jag anser mig ju egentligen i första hand vara en språkmännischa - eftersom jag i min ungdom gick latinlinjen - dvs en linje som i första hand var/är till för ungdomar som hade åtminstone en liten gnutta språklig talang...- eller åtminstone språkligt intresse...

    SvaraRadera
  4. men då - under de tre åren - ht år 1959 - vt 1962 - då jag hade förmånen att gå i en sådan 'fin linje' - så hade jag drömmar om att kanske kunna bli skådespelare eller kanske konstnär - något sådant - journalist var oxå Något jag i min fantasi - men bara i min vildaste fantasi - skulle kunna tänka mig att 'bli' - som något kanske mera betydelsefullt än bara vara en sorts skådis eller en sorts konstnär... jag blev i stället en stenograf - och en tysk - kontorsanställd - korrespondent och - därefter efter mina kontorsanställningar i underordnad ställning - en spårvagnsförare... det blev min levnadsbana - eller hur att ut-trycka det... någon akademisk karriär av något slag überhaupt har jag definitivt ej lyckats med - bara varit inskriven vid universitet - bara dät har jag - as a matter of fact - eftersom jag 'lyckades' ta studenten - und zwar den 12 maj år 1962 - varit - jag en simpel dotter till en fabriksarbetare...

    SvaraRadera
  5. 'Richard' heter han! - jag veet en tilll som heeter 'Richard' - med just denn stavningen - alltså ej 'Rickard' utan 'Richard' - und zwar Richard David Precht! - vem lyssnar jag helst på av dessa två som heter 'Richard' ? - eftersom jag ej jillar denna dialekt som denne 'konstnär' talar - så säjjer det väl sej självt vilken av dessa 'Richard' jag helst lyssnar på...

    SvaraRadera