söndag 17 maj 2015

just i dag...

2 kommentarer:

  1. just i dag så fyller jag exakt ett halvt år plus 72 år! - just samma dag - d.h. i dag - så fyller lars gustafsson hela 79 år! - det är alltså han som har bloggen 'lars gustafsson's blog' som jag åsyftar... denne amerikanske medborgare som konverterat till judendomen är alltså exakt sex och ett halvt år äldre än lilla 'moi' - och jag är alltså ej mindre än sex och ett halvt år yngre! - inte ofta now a days kan man kalla sig yngre - eftersom man - enligt vissa - hör till kategorien äldre - alltså den kategori som jane fonda kallar tredje åldern - ända fram till 90-årsdagen befinner man sig i den mycket värdefulla åldern som hon kallar tredje åldern - först på 90-årsdagen vidtager - om man då fortfarande är alive - det som kallas fjärde åldern och väl rimligen är den sista åldern - livsfasen - innan dödens inträdande... det finns dock en och annan som även vid fyllda 103 år håller i gång och är aktiv - und zwar som bloggare... även bloggandet liksom håller en ung till sinnes - och till intellektet - så tror jag ej att jag som 103-åring kommer vara aktiv som bloggare - liksom ej heller - vid en så hög ålder - vara vid liv öht... - jag är tacksam om jag har chans att leva till min 75-årsdag... längre än så vågar jag ej sträcka mig i mina förhoppningar - eller förväntningar...

    SvaraRadera
  2. 'även om bloggandet liksom' i st f : 'även bloggandet liksom...'...

    SvaraRadera