tisdag 18 september 2018

Beach Boys live in Stockholm 1964 PART 2



1 kommentar:

  1. damals - då detta spelades in - befann jag mig i uppsala för studier - det var min tredje termin därstädes... jag var alltså ej i konserthuset i sthlm då detta spelades in - den 21 november år 1964 (då lilla 'moi' var så mycket som 3 dagar plus hela 22 år gammal)... - dagegen var jag - as a matter of fact - i konsethuset i sthlm när igor stravinskij var där - och även karl-erik welin var där - då som åhörare liksom även lilla obetydliga jag... det var alltså damals - en gång för längesen... (vi - karl-erik welin och jag - satt dock ej på samma ställe - vi hade ej sällskap...) - sommaren år 1963 hade jag fått en vik anställning som sekr på musikavdelningen på sveriges radio i sthlm... - jag tågpendlade då varje dag mellan uppsala och sthlm... jag bodde under hela vt 1963 liksom hela den sommaren hos en dam lindgren - på ö ågatan i uppsala - alldeles intill fyrisån...

    SvaraRadera