måndag 17 september 2018

Mitt sista jobb innan pensionen för 10 år sedan



1 kommentar:

  1. om exakt 2 månader har jag tillryggalagt en levnadslängd av 76 år... hasse johansson säger att han är 75 år och att det är 10 år sen han blev ålderspensionär såsom 65-åring... i mitt fall är det 10 månader plus 10 år sen jag blev ålderspensionär... jedoch redan den 1 februari år 2004 blev jag - på min egen önskan - sjukpensionär... innan dess hade jag - sedan någon gång i november år 2002 - på eget initiativ - blivit/varit sjukskriven - och innan dess - sedan slutet av år 1986 - efter 8 veckors betald spårvagnsförarutbildning - arbetat - full-time - som spårvagnsförare - distrikt stampen... enligt en bestämmelse som gällde då för spårvagnsförare så hade jag - en 'jahrgang -42' - kunnat bli ålderspensionär redan vid 63 års ålder - om jag alltså ej - på eget initiativ ordnat med sjukskrivning och påföljande sjukpension... det var kanske dumt av mig att jag ej tog vara på den möjligheten - tänker jag in retrospect...

    SvaraRadera