fredag 1 januari 2021

In Memory of ~Sylvia Plath~

5 kommentarer:

  1. sylvia plath: october 27 of the year 1932 - februry 11 of the year 1963... PM: my sister was born that same year as sylvia plath was born: my one and only sister - anne-britt - married lööf as surname on her 18th birthday - was born on july 30 of the year 1932 - and on march 29 of the year 2014 she passed away - på lidköpings lasarett - cause of death: aorta-väggen närmast hjärtat brast! - ... - in february 1963 - when sylvia plath 'took her life' - i - born on november 17 of the year 1942 - was in upsala - my second term at the 'akademiska sekretererutbildningen' därstädes... - sowohl meine schwester als auch ihr ehemann - tage lööf - born on february 10 of the year 1928 - were - as well as their youngest daugther maria lööf - born on august 21 of the year 1958 - as their one and only sun anders lööf - born on august 15 of the year 1961 - at the funeral of my eldest sun - mandus jonatan kihlström - born on janury 21 of the year 1979 - dead - most tragically - on november 30 of the year 2006...

    SvaraRadera
  2. shame on me!!! - i did - in fact! - not attend the funeral of my eldest sun!!! - shame on me!!! - nor did i attend the funeral - in the year 1914 - of my sister - nor svåger - one year later - the year 2015- i staden lidköping - vilkas båda begravningar dock min äldsta systerdotter - eva margareta lööf - född den 31 maj år 1949 as well as hennes båda yngre syskon attended... - kommer jag - etwa 'attend' my own funeral? - ja - antagligen - men då som död! jag - såsom 'gravrättsinnehavare' - kommer att ligga vid sidan av
    av min förstfödde son i graven på östra kyrkogården - gbg - vilken grav-vård min ädsta systerdotter 'neta' - dvs eva margareta lööf - som bor alldeles i närheten av kyrkogården - har - av egen fri - vilja - erbjudit sig att sköta - och som jag tackat henne för att hon - kärleksullt - gör - eftersom jag ej orkar - min ork är ej tillfyllest - alas! - jag är 6 och ett halvt år äldre än 'neta' - som hon själv som mycket liten kallade sej själv - och som vi i närmaste familjen hela tiden sen dess kallat henne... egentligen skulle hon heta - kallas - 'maragareta' - men det var ju - som liten baby - lättare att säjja 'neta' - sen när hon började skolan var det flera i samma klass som hetta 'margareta' och allt sedan dess har hon valt att ha namnet 'eva' såsom - officiellt - tilltalsnamn...

    SvaraRadera