onsdag 5 maj 2021

Why should you read Virgil's "Aeneid"? - Mark Robinson

1 kommentar:

  1. om vergilius hade haft chans att leva ytterligare 25 dagar - då - i så fall - hade han kunnat ha tilltyggalagt en levnadslängd av hela 51 år... - men - han föddes år 70 före kristus - den 15 oktober närmare bestämt - och passed away år 19 före kristus - den 21 september närmare bestämt - blev så ej fallet... (i mina tonår - hemma i lidköping - så läste jag latin i ej mindre än 6 terminer - man kan därför fråga sig varför jag ej på annat - mer lämpligt sätt - skulle kunna kommentera denne vergilius! - ja - das kann man sich fragen!) (these days: hur många dagar har jag - etwa - chans att leva ytterligare? - keine ahnung!) (sen jag - den 12 maj år 1962 - tog examen på latinlinjens halvklassiska gren - så har jag ej öht ägnat mig åt det latinska språket - däremot har jag under ganska så många år i mitt liv ägnat mig åt det tyska språket...)

    SvaraRadera