fredag 1 oktober 2010

Björn Afzelius - Två ljus



4 kommentarer:

  1. "idag är en dag som kallas tisdag - datumet är visst 12 januari - veckans nummer är 1..." - detta stämmer ju knappast med dagsläget - eller åtminstone ej med tidsangivelsen som sådan - läget är väl kanske ungefär detsamma för mej - tidsskillnaden på närmare 9 månader (en graviditetstid?) gör i detta fallet ingen större skillnad - men någon som kanske läser detta kanske i sitt stilla sinne undrar står det rätt till med denna männscha - varelse - som inte ens vet det aktuella datumet - har hon ingen almanacka - hänger hon liksom inte med tidsmässigt i någon almanacka eller annorstädes - t ex via media - förklaringen till mysteriet är helt enkelt vad jag kan förstå att detta är en 'rest' från f.d. blogg - som tydligen har dykt upp till att vilja leva igen - numera skriver jag ju ut tydligt för alla att kunna läsa marianne johansson f.d. bloggnamn keinerlei - men nu kanske jag bör korrigera - bloggnamnet keinerlei existerar ju vad jag nu kan förstå sort of fortfarande men har hittills levt i skymundan - denna blogg har dock vad jag nyss upptäckt en följare - en person som jag inte alls vet vem det är...

    SvaraRadera
  2. förtydligande: idag är alltså en dag som kallas lördag och datumet är den 2 oktober år 2010 - igår fyllde moralfilosofen bengt brülde 51 år - jag har ej gratulerat honom - jag känner honom bara ytligt via radions p3 christer - moraltestet... (jag känner ej heller lars gustafsson - den store poeten - men honom gratulerade jag per e-mejl den 17 maj i år - trots att jag inte alls känner honom - ej heller han mej...)

    SvaraRadera
  3. i djupet - i djupet - finns något - i den här sången - i detta uttryck som han afzelius björn ger uttryck för - en känsla av djup och insikt - det är mitt intryck - en djup mänsklig insikt - en sympatisk människa han afzelius - jag kände honom aldrig - men dock känns det - numera - som jag sort of känner honom via you tube - och det jag kan överföra till min alldeles egna blogg - fantastico! (han har nästan liksom känns det som ibland blivit 'min'...?!)(men i verkligheten skulle jag antagligen ha tagit avstånd från honom bara genom en sådan liten detalj som att han rökte... - sånn är jag - men nu har jag ju inte ngt ont av ngt sånt - här att liksom njuta av honom via en datorskärm och lyssna på honom - han som är världens bästa poet som jag uttryckte det någon annan gång här på min alldeles egna blogg...)

    SvaraRadera
  4. här på keinerlei kan jag tydligen fortfarande med lätthet skriva mina egna kommentarer - nu på morronen har jag försökt att göra det som conny och elin damberg föreslog mej igår på connys blogg 'tankar' - men jag lyckades försvåra för mej själv att spontant och utan omsvep skriva kommentarer på min egen glogg -marianne johansson f d bloggnamn keinerlei - nu föredrar jag därför att skriva här på min första blogg som tydligen finns tillgänglig fortfarande - gott sei dank - jag vill kunna skriva direkt utan omsvep - tack min alldeles egna blogg 'keinerlei'!

    SvaraRadera