fredag 1 oktober 2010

Chomsky on Religion



4 kommentarer:

  1. idag är faktiskt fredagen den 15 oktober år 2010 - vecka 41...

    SvaraRadera
  2. den text som står här ovan - som börjar med "idag är en dag" och som slutar med orden "alltid annars!" - skall ju definitivt ej stå där - men jag vet inte hur jag ska kunna ta bort den! - så tillfredsställande som min blogg tills för ett par dar sen fungerade fungerar den alltså ej längre - svårt för mig - men det finns större problem - jag nöjer mig med denna möjlighet som jag dock trots allt fortfarande verkar ha - nämligen att skriva kommentarer på min egen blogg - på mina båda bloggar - och att jag tydligen har möjlighet att föra över via 'Blogger dela' både från You Tube - och dess outtömliga möjligheter - och även från en och annan blogg som har 'Blogger' - t ex han Birger Schlaug - som har mycket tänkvärt på sin blogg - inte alla har förmåga att tänka så som han! - men bryr sig tillräckligt många om vad han säger... ? - jag vet inte - jag å min sida orkar inte mer än att varje dag läsa vad han skriver på sin blogg och dessutom ofta föra över till 'Google+' (men jag har inga vänner vare sig i verkliga livet eller på nätet - och ingen bryr sig om mig vare sig på det ena eller det andra sättet - who cares? -(jag: 'på gravens rand' - varje dag som sort of kommer - som jag noch kan ha en chans att uppleva med mina sinnens ngt så när fulla bruk ?) är jag tacksam för! - för att inte säga mycket tacksam för! - ju äldre man blir desto mer har man anledning att vara tacksam... (ich: noch am Leben!)

    SvaraRadera
  3. detta inlägg - daterat fredagen den 1 oktober år 2010 - är - numera - tydligen - mitt äldsta - sen jag - uppenbarligen - raderat ut - tagit bort - en hel del sen oktober 2009 - då jag enligt Blogger-uppgift startade med Blogger blogg - detta att jag tydligen tagit bort en hel del - antagligen av en spontan ingivelse - ångrar jag nu - det är ju alltid intressant att gå tillbaka - göra en jämförande sort of 'forskning' - hur 'saker och ting' liksom förändras - hur ens sätt att se på 'saker och ting' förändras...

    SvaraRadera
  4. jag har ju numera - sen en tid tillbaka - kunnat lista ut hur man gör för att få bort den däringa texten som börjar med "idag är en dag" - och som slutar med orden "alltid annars"...

    SvaraRadera