onsdag 19 augusti 2015

Amster möter Jerry Williams

2 kommentarer:

  1. jag har för mej att jerry williams och jag är så gott som gleichaltrig - des selben jahrgangs - jahrgang 1942 - han är visst endast några månader äldre än 'moi'... - så har jag för mej att jag kom fram till när jag en gång i tiden kollade på wikipedia...

    SvaraRadera
  2. även om min far var arbetare i hela sitt liv - i hela 50 år arbetare på tändsticksfabriken i lidköping så har jag aldrig mer än en enda gång röstat på vpk - det var på den tiden då jag hade ingrid johnson som arbetskamrat - och även väninna - på lidköpings mekaniska verkstads ab - och hon var övertygad vpk-are... men min far som alltså var vanlig arbetare - och även frireligiös - baptist - röstade i hela sitt liv på folkpartiet... och även jag röstade - i uppsala - den första gången jag - alltså som myndig - fick chans att rösta - på samma parti som min far... endast en gång i mitt liv har jag röstat på folkpartiet - jag tror det var hösten år 1964 i uppsala - och sedan endast en gång på vpk - det var väl antagligen i slutet av 60-talet - eller i början av 70-talet... sen har jag de ggr jag röstat röstat på miljöpartiet - men de senaste gångerna det varit möjligt att rösta har jag ej - såsom desillusionerad - faktiskt på mer än ett sätt - ej röstat öht... men jag röstade nej till euro - och jag borde ha röstat nej till eu... men då - i det läget - tyckte jag jag visste för lite för att kunna ta ställning... nu vet jag betydligt meer... - jag är alltså emot både eu och nato... men vad spelar det för roll vad lilla 'moi' anser - jag - en ensam 'human being' - 'på gravens rand'... men immer noch - jedoch - trotz allem: eine bloggerin - und eine you tuberin - alltså en som använder you tube som sitt alldeles egna univeritet... at least something - så som jag ser på det...

    SvaraRadera