onsdag 19 augusti 2015

L'angoisse de Milan Kundera - Juin 2012


2 kommentarer:

  1. denn/denne milan kundera blev född i brno - tjekien - den 1 april år 1929 - han blev fransk medborgare år 1983... jag konstaterar att hasn och noam chiomsky är etwa gleichzltrig... båda är nu 86 år... noam föddes den 7 december år 1928... själv är jag först om knappt tre månader så gammal som 73 år... kommer jag att kunna leva tills jag blir så gammal som 86 år? - jag betvivlar det... - själv associerar jag brno till brno-mässan - där vi- på lidköpings mekanika versktads ab - då när jag arbetade där som tysk korresponent 1965 - 1973 - visade våra LIDKÖPING spitzenlos-rundschleifmaschinen...

    SvaraRadera
  2. ENTSCHULDIGUNG: DET VAR REDAN ÅR 1981 SOM HAN - MILAN KUNDERA - BLEV FRANSK MEDBORGARE... ursäkta Versalerna - det var ej meningen! - det var bara LIDKÖPING som skulle vara med stora bokstäver... LIDKÖPING = ett varunamn!

    SvaraRadera